Teklif Yönetimi nedir?
Teklif yönetimi, Google, Yahoo ve MSN gibi siteler için
arama motoru sonuçları sayfasında (SERP) daha yüksek sıralamalar elde etmek
için kullanılan bir arama motoru pazarlama aracıdır. Geleneksel arama motoru
optimizasyonu uygulamalarının aksine, teklif yönetimi teknikleri ücretli
kampanyalarda veya tıklama başına ödeme (TBM) reklamlarında kullanılır. Teklif
yönetimini doğru anlamak için, öncelikle PPC reklamlarının çalışma şeklini
anlamak önemlidir.
Bir kişi bir İnternet araması yaptığında, arama motorunun
alakalı bulduğu sonuçların bir listesini verir. Bu sonuçlar listesi genellikle
doğal sonuçları ve ücretli reklamları içerir. Doğal sonuçlar genellikle
sayfanın ortasında bulunurken, ücretli reklamlar sayfanın en üst, en alt ve /
veya sağ tarafında bulunabilir. Bunlar ücretli reklamlardır, bu nedenle bir
kullanıcı reklamı her tıkladığında, web sitesi sahibi bu tıklama ve borçlar
için ücretlendirilir, bunun nedeni "tıklama başına ödeme" reklamıdır.
Web sitesi sahibinin ödemesi gereken tutar , reklamı bulmak
için kullanılan anahtar kelimeye bağlıdır . Örneğin, arama yapan kişi
"teklif yönetimi" yazdıysa, bu reklamı tetikleyen anahtar kelimedir.
Web sitesinin reklam sonuçları sayfasında yer aldı yana, bu web sitesi demektir
teklif dönem "teklif yönetimi" konulu ve dolayısıyla kimse terim için
arama yaptığında reklam elde ettiği her tıklama için sabit bir bedel ödemek
istediği.
Sonuçlar sayfasında yer için rekabet eden çok sayıda farklı
web sitesi vardır, bu yüzden arama motorları, reklamları belirli bir sırayla
listelemeli veya sıralamalıdır. Doğal olarak, herkes sayfanın en üstünde olmak
ister. Çünkü bu reklamlar, kullanıcıların gördükleri ve sayfanın aşağısından
daha fazla tıklanma olasılıklarının daha yüksek olduğu ilk reklamlardır.
Reklamları rastgele sıralamak yerine, arama motoru, web sitesi sahibinin
tıklama için ne kadar ödeme yapmak istediğine göre reklamları listeler.
Birisi ücretli bir kampanya veya TBM reklamı oluşturduğunda,
ilk yapmanız gereken şeylerden biri, anahtar kelimelerin reklamla alakalı
olduğuna karar vermesi ve ardından teklif vermesidir. Başlangıç teklifi,
anahtar kelimenin popülerliğine bağlıdır. Daha yaygın anahtar kelimeler, daha
yüksek başlangıç tekliflerine sahip olma eğilimi gösterir. Reklamı düzenleyen
kişi daha sonra, söz konusu anahtar kelime için ödemek istediği maksimum tutarı
belirler kosgeb sıfır faizli kredi ve bu bilgiyi arama motoruna sunar. Bu, söz konusu anahtar kelime için
maksimum tekliftir.
Bundan sonra , söz konusu anahtar kelime için teklif veren
diğer tüm web siteleri arasında bir teklif savaşı başlar ve en yüksek teklife
sahip olan reklam, arama sonuçları sayfasında daha yüksek bir sıralamaya
verilir. Ne yazık ki, bir anahtar kelime için başka bir sitenin ne kadar teklif
verdiğini bilmenin bir yolu yoktur, bu nedenle teklif verme zorlaşabilir.
Teklif yönetimi devreye giriyor.
Teklif yönetimi, bir web sitesinin PPC reklamı için hangi
anahtar kelimelerin en önemli olduğunu araştıran sanattır. Bu bilgileri
belirlemek için, web sitesinin dönüşümlerini, istenen eylemi gerçekleştiren
ziyaretçi sayısını izlemeli ve ardından en başarılı dönüşümler hakkında hangi
anahtar kelimenin getirildiğini belirlemelidir. Bu bilgilerle, pazarlama
kampanyasından sorumlu kişi, hangi anahtar kelimelerin en başarılı olduğunu ve
daha yüksek teklif işkur hibe desteği vermesi gerektiğini belirleyebilir.
Başarılı teklif yönetimi teknikleri çok fazla çaba
gerektirir ve süreç, deneyimli arama motoru pazarlamacılarına bile zor
olabilir. Bu nedenle, birçok kişi, dönüşümleri ve tıklamaları izleyen,
karşılaştıran ve ardından bu bilgilere dayanarak teklifleri ayarlayan otomatik
bir sistem olan teklif yönetimi yazılımını kullanmayı tercih ediyor. Bir
şirketin otomatik yazılımı kullanmayı tercih edip etmediğini veya bilgileri
manuel olarak takip edip etmediğini, başarılı bir tıklama başına ödeme reklamı
yayınlamak için teklif yönetimi tekniklerini kullanması gerekir.
Yorumlar
Yorum Gönder