Şablon Tamponu Nedir?
Olarak bilgisayar grafik programlama, bir şablon tamponu
çekilmiş ve farklı etkiler elde etmek için, ya da işlenmiş veya getirilmesi
mümkün değildir, bu nedenle bir sahne alanlarını maskelemek için diğer grafik
tamponlar göre kullanılabilecek bir bellek alanıdır. Bir şablon arabellek bir
pikseldirTampondaki her konumun en çok 1 bayt uzunluğunda ancak 1 bit kadar
küçük olabildiği bir değeri tutabileceği siyah beyaz bir görüntüye benzer bir
tampon. düşük faizli ihtiyaç kredisi Tampon, gerçek dünyadaki bir şablon
gibi gerçek ya da yanlış bir maske gibi davranacak şekilde tasarlanmıştır, bu
nedenle şablon arabelleğinin farklı bölgelerinin değerlerini sıfır dışındaki
bir değere ayarlayarak bir sahnenin alanları gizlenebilir ya da görmezden
gelinebilir. Tamponun basit bir maskelemenin ötesine geçmesi, bir gölge
hacminin çizilmesi, nesnelerin etrafına haleler uygulanması ya da nesnelerin
birbiri ile çakıştığı alanların konumlandırılması gibi birtakım kullanım
alanları vardır. Birçok durumda, grafik kartı bir grafik kartı üzerinde
saklanır, böylece işleme sırasında hızlıca erişilebilir.
Bir şablon arabellek kavramı ilk başta, üç boyutlu (3B)
sahneye, grafik boru hattından geçen köşe noktaları olarak uygulanabilen iki
boyutlu (2D) bir maske oluşturmanın bir yoluydu. Bir kez rasterleştirilen 3D
köşe noktasının konumu, şablon arabelleğinin sıfır olarak ayarlanmadığı bir
alanla ilişkiliyse, o zaman bu köşe göz ardı edilebilir ve boru hattı işleminin
geri kalanı atlandı. Bu, programcıların bir sahnenin yalnızca küçük bölümlerini
işlemesine veya görüntüyü düzensiz şekilli bir görüntüye dönüştürmesine izin
verdi. Örneğin, ayna şeklinin bir şablon olarak çizildiği, daha büyük bir
sahnenin içindeki küçük bir aynadaki yansıma gibi. Tampon ve sonra bu şekil
üzerinden yansıma çizilir.
Bellek endişeleri, tampondaki her pikselin sadece doğru veya
yanlış olabileceği tek bit değerlerinin bir ızgarası olan bir şablon
arabelleğinin orijinal biçimine yol açmıştır. Grafik kartları geliştirilirken,
çoğu arabellek, her piksel konumunda bir bayt değeri tutabildi ve
programcıların bir yerde daha karmaşık değerlere sahip olmalarını sağladı. Bu,
tamponun nesnelerin çakıştığı alanları saptamasına izin verebilir; bu, rasterleştirildiğinde
bir nesne ekranda bir pikselin kapladığı bir yerde arabellek değerini artırarak
yapılabilir. Bu işlemden sonra, tampondaki her piksel konumunun değeri, bir
ekran üzerinde o pikseli geçen nesnelerin sayısına eşit olacaktır.
Şablon arabelleği için en popüler kullanımlardan biri, birim
gölgeler oluşturuyor. Bu, öncelikle çok loş ışıklı bir sahne oluşturularak
yapılabilir, böylece her şey gölgeli görünüyor. KBB notu düşüklere kredi veren bankalar Daha sonra, bir ışık kaynağı
tarafından aydınlatılan tüm çokgen yüzeylerin yerini belirlemek için
hesaplamalar yapılır ve bu şekiller şablon tamponuna aktarılır. Her nesne
tamamen yanıyormuşçasına ve şablon şekillerinden gölgeli sahneye harmanlanarak
sahneye yeniden yansır, böylece gölgeli nesneler içerdiği düşünülen bir görüntü
oluşturulur.
Yorumlar
Yorum Gönder