Foo Kampı Nedir?
Foo Kampı'ndaki Foo, O'Reilly Dostları için bir kısaltmadır
ve O'ReillyMedia'nın başkanı Tim O'Reilly ve Başkan Yardımcısı Sara Winge'nin
beyni. O'Reilly Media, 1970'lerde bir teknik yazım firması olarak
alçakgönüllülükle başladı ve şimdi bilgisayarla ilgili çeşitli konularda kitap
ve web siteleri yayınlayarak bir endüstri devi haline geldi. Kampın fikri,
nokta com büst'ten sonra geldi ve çiftçi destek kredisiülkedeki en iyi hackerlar (bilgisayar
uzmanları) için düzenlenen bir davet etkinliği .
Foo Kampı'nı, sadece davetiyesinin dışında, ilginç kılan
şey, katılımcılar gelene kadar özel bir gündemin olmamasıdır. Davetliler daha
sonra, dersler, gösteriler ve / veya forumlar / tartışmaların ne olacağı ile
ilgili olarak Cuma gecesi bir plan yapmak zorundalar. O'Reilly Media için,
hedefin bir kısmı bilgisayar ve İnternet endüstrisindeki sorunları en iyi
şekilde çözmek için ( spam postayı azaltmaya çalışmak gibi) bir araya
getirmektir . İlk Foo Kampı'nın yapıldığı 2003'ten bu yana, diğer endüstri
profesyonelleri benzer kamplar düzenlediler ve bazı O'Reilly Media çalışanları
ABD dışındaki Foo Kamplarını başlattı. 2007'de Yeni Zelandalı NathanTorkington
Yeni Zelanda'da ilk KiwiFoo Kampı'nı düzenledi.
İnsanları bilgisayar sorunlarını ve bilgisayardaki internet
sorunlarını çözmek için büyük teknik becerilerle bir araya getirmenin yanı
sıra, FooCamp daha yenilikçi programlama ve teknolojilere yol açacak korsanlar
arasında ilişkiler kurmayı amaçlamaktadır. FooCamp, O'ReillyMedia'nın yeni
fikirlere veya yeni çıkan teknolojilere ilişkin tüm “vızıltı” lardan haberdar
olmasına yardımcı olur. Bu, şirkete ileri teknoloji web siteleri ve yayınlar
oluşturmada yardımcı olur.
Başlangıçta, O'Reilly Media misafir listesini oluşturdu,
ancak şimdi gelecek Foo Kamplarına katılmak için diğerlerini aday göstermeleri
teşvik ediliyor. Bir Foo Kampının “ ilgisizliği ” doğası, insanları kutunun
dışına düşünmeye ve ayaklarını düşünmeye teşvik etmek içindir. Konukların
fikirlerini sunmaya, sergilemeye ve tartışmaya ve kampta başkaları ile bu
fikirleri geliştirmeye veya değiştirmeye ya da eyleme geçirmeye çalışmaya hazır
olmaları gerekir.
Amaç, birçok farklı şirket için çalışan çeşitli korsanların
zihinlerinin “çapraz tozlaşması” dır. Sadece birkaç insana davetiye sunarak kâr
merkezli olmak yerine, kamp, farklı teknolojiler kullanan herkese hizmet
etmek için bireysel şirket karlarından bağımsız olarak daha iyi teknolojiler
yaratmaya odaklanan fikir merkezlidir. Her yıl yaklaşık 200 kişi “kamp” a kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mikatılıyor. Banyolara, çadırlara, yiyecek ve
içeceklere erişim gibi olanaklar mevcut olsa da, katılımcılar bir program
geliştirmek için birbirleriyle çalışmaya istekli olmadıkça kamp çalışmaz.
Sektördeki diğer bazı insanlar, Foo'nun çok özel olduğunu ve
kampa rakiplerini geliştirdiğini düşünüyor. SocialText şirketi, 2005 yılında
ilk Bar Kampı'na ev sahipliği yaptı. Temel farklılık, yine de fikir birliği
tarzını benimsemesine rağmen, herkesin etkinliğe katılıp katılabileceğidir. Bu,
yalnızca bir davet etkinliği olan FooCamp'den farklıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder