3D Bilgisayar Grafiği nedir?
Bir 3D bilgisayar grafiği, sanal üç boyutlu (3D) alanda
nesneleri oluşturmak için bilgisayar yazılımı kullanan bir görüntüdür . Bu, üç
boyutlu olmanın yanılsamasını yaratmak için perspektif gibi görsel püf
noktaları kullanabilen düz görüntüler olarak var olan iki kredi notum düşük nasıl kredi çekerimboyutlu
(2D) görüntülerin aksine. Bir 3D bilgisayar grafiği, tipik olarak, genellikle
bir tel kafes ve çokgenlerden oluşan bir 3B modelinin yaratılmasıyla yaratılır.
Genellikle bilgisayar grafikleri (CG) veya bilgisayar
tarafından oluşturulan görüntüler (CGI) olarak adlandırılan, 3D grafik
oluşturmak için özel olarak geliştirilmiş bilgisayar yazılımı kullanılarak bir
3D bilgisayar grafiği oluşturulur . Bu tür görüntüler aslında yalnızca
matematiksel algoritmalar ve denklemlerle oluşturuldu. Bununla birlikte, modern
3 boyutlu görüntüler, sanatçıya bir grafik kullanıcı arabirimi (GUI) sunan bir
yazılım kullanılarak yapılır; bu, bir 3D bilgisayar grafiğinin, görüntü ile
sanatçının matematiksel özellikleri arasında doğrudan etkileşim olmadan
yapılmasını sağlar.
Bir 3D bilgisayar grafiğinin oluşturulması genellikle son
görüntüde görünecek olan nesnenin modellenmesiyle başlar. Örneğin, bir küp,
oldukça basit bir şekilde oluşturulabilir ve tüm 3D görüntüler gibi, bir tel
kafes ve çokgenlerden oluşur. Tel kafes, çeşitli noktalardan ve bu noktaları
birleştiren hatlardan oluşan nesnenin temel şeklidir. Bu, tavuk telinden
yapılmışsa nesnenin nasıl görüneceği gibi kolayca hayal edilebilir.
Çokgenler, katı bir 3D bilgisayar grafiği oluşturmak için
tel kafesleri dolduran yüzler olarak da adlandırılan şekillerdir. Bir küp
örneğini kullanarak, köşeler, tel kafesin noktaları ve çizgilerinden
yapılırken, küpün gerçek kenarları çokgenler veya yüzler olacaktır. Bu form
daha sonra tekstüre, yani tek bir rengin ötesinde bir görünüm sağlamak için
çokgenlere uygulandığı anlamına gelir. Bu tür dokular şunları içerebilir: odun
tahılınin bir çizimi gibi basit grafikler; tahıldaki kırışıklıklar için bir
derinlik hissi sağlayacak olan yumru haritalaması;gelir belgesiz kredi veren bankalar Cam ve metal gibi dokulara parlaklık veren yansıma
haritaları.
Nesne modellendikten ve dokulu hale getirildikten sonra,
nesne gölgelerini ve vurgularını vermek için aydınlatma eklenebilir. Bu sahne
daha sonra bir 3D bilgisayar grafiği oluşturmak için oluşturulur. Oluşturma
sırasında, sahnedeki çeşitli öğeler, 3D bilgisayar grafik sahnesini paylaşmak
ve görüntülemek için kullanılabilecek bir görüntü dosyası oluşturmak için birleştirilir
ve derlenir. Birçok profesyonel stüdyo, yalnızca işlem yapmak için kullanılan
bilgisayar gruplarına sahiptir, çünkü bu işlem uzun zaman alabilir ve çoğu
zaman işlem gücü gerektirir.
Yorumlar
Yorum Gönder